MATEMATIK
|
i.
Guru mengedarkan sekeping kad gambar
kepada setiap murid.
ii. Murid
dikehendaki meneka gambar tersebut
iii. Guru
bertanyakan bilangan objek yang telah diperoleh
iv. Murid
seorang demi seorang menyebut bilangan objek sambil menunjukkan kepada rakan
|
i.
Murid memilih sekeping sampul surat
berwarna
ii. Murid
membuka sampul tersebut
iii. Di
dalam sampul tersebut, mengandungi beberapa objek.
iv. Murid
dikehendaki mengira bilangan objek tersebut dan menulis nombor yang telah
disebut dalam petak yang telah disediakan.
|
|
i.
Guru menampalkan kad nombor 1-10 pada
papan tulis secara tertutup
ii. Murid
secara sukarela tampil ke hadapan dengan mengambil kad tersebut
iii. Murid
dikehendaki menunjukkan kad kepada rakan dan menyebut nombor yang telah
diperoleh
|
|
i.
Guru mengedarkan kad doraemon kepada
setiap orang murid secara rawak.
ii. Setiap
murid dikehendaki mengira bilangan doraemon yang terdapat dalam kad tersebut
iii. Seorang
demi seorang murid datang ke hadapan kelas dan memilih kad nombor yang betul
berdasarkan bilangan doraemon yang telah dikira
iv. Murid
perlu menyebut dan rakan-rakan yang lain akan memberikan jawapan yang betul
jika salah
|
|
i.
Guru memperkenalkan kotak misteri kepada
murid.
ii. Murid
disoal, apakah yang terdapat di dalam kotak tersebut
iii. Murid
dikehendaki mengambil sekeping kertas yang terdapat di dalam kotak tersebut
iv. Koak
tersebut mengandungi nombor bulat 1-10
v. Murid
perlu menyebut nombor yang diperoleh dan mengambil bahan konkrit (lego)
berdasarkan bilangan yang ditunjukkan
vi. Guru
dan murid-murid mengira bersama-sama
|
|
i.
Guru dan murid bermain sebut tunjuk
ii. Guru
akan mengangkat jari dan murid dikehendaki menyebut nombor berdasarkan
bilangan jari yang ditunjukkan
|
|
i.
Guru membuat aktiviti bertepuk-tepuk dengan
nombor
ii. Guru
menyebut salah satu nombor 1-10 dan murid akan menepuk tangan bersama-sama
|
♥♥♥ “Seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa dia bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti…” 【ツ】
Sunday, March 11, 2012
Set Induksi Matematik
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
best la lagu..hehe..
ReplyDeletesy nk buat set induksi tentang nombor tp subjek bahasa arab..tahun 1..ada lg x cadangan yang best2?? yg kat atas ni pon best juga..saje nk cari kelainan..huhu